Demanen un servei públic segur, digne i de qualitat al Camp de Tarragona
Ò. MESEGUER
Ja era hora. El Camp de Tarragona té des d'ahir una plataforma per reclamar millores en el servei de tren convencional, una reivindicació que ja ha associat usuaris i entitats d'altres territoris. Els sindicats CGT, especialment bel·ligerant en l'àmbit ferroviari, UGT i CCOO, i els partits ICV, EUiA, Esquerra Independentista (EI) i Alternativa Baix Gaià (ABG), vinculada a ICV i a l'òrbita independentista, són l'embrió d'una entitat que prepara accions per reclamar un transport públic de qualitat.
Ja era hora. El Camp de Tarragona té des d'ahir una plataforma per reclamar millores en el servei de tren convencional, una reivindicació que ja ha associat usuaris i entitats d'altres territoris. Els sindicats CGT, especialment bel·ligerant en l'àmbit ferroviari, UGT i CCOO, i els partits ICV, EUiA, Esquerra Independentista (EI) i Alternativa Baix Gaià (ABG), vinculada a ICV i a l'òrbita independentista, són l'embrió d'una entitat que prepara accions per reclamar un transport públic de qualitat.
Millorar la mobilitat interna i externa, evitar la privatització i que les inversions en el tren d'alta velocitat no vagin en detriment del transport públic ferroviari fora de l'àmbit metropolità, afectat pel tancament d'estacions, freqüències justes i incoherents i l'augment de les tarifes. Demandes reiteratives però que ara poden agafar un canal de pressió ben bastit per lluitar contra «l'elitisme en la prestació de serveis que substitueixen el concepte de ciutadà usuari pel d'un client mediatitzat per la capacitat de pagament», segons diu el manifest de sortida de la Plataforma per un Ferrocarril Públic de Qualitat al Camp de Tarragona.
La iniciativa, impulsada per la secció ferroviària de la CGT, va sorgir, segons el dirigent de l'ABG Lluís Suñé, en veure la coincidència de les al·legacions presentades per diferents entitats al pla territorial del Camp de Tarragona, tot i que també arriba a remolc, casualment o no, de la constitució d'una plataforma d'usuaris gironins per pressionar Renfe –l'ens públic ja els ha escoltat– per les afectacions al servei ocasionades per les obres del TAV a Barcelona. A Tarragona, i amb la intenció d'ampliar la representativitat de la plataforma a patronals, associacions de veïns i fins i tot també a les Terres de l'Ebre, l'organització sorgida ahir demana: la triplicació dels trens de mitjana distància fins a Flix i Montblanc i la duplicació dels trens de Tortosa; la reobertura de la línia Reus-Roda, la connexió de les comarques de Tarragona amb l'aeroport i l'estació del TAV i una variant de mercaderies perilloses, així com l'objectiu últim d'una xarxa de rodalies circular al Camp.
La plataforma, que el 12 de març marcarà una estratègia comunicativa i decidirà les primeres accions de protesta, vol organitzar-se en grups de treball comarcals, per tenir clar «els problemes que hi ha en estacions on ningú sap què està passant».