dilluns, de juliol 28

El nacionalisme espanyol intoxicant, com sempre

Ahir em queixava de les dures crítiques per part del nacionalisme espanyol, respecte al finançament. Les balances fiscals, mirin per on es mirin, demostren que les persones que vivim en els territoris catalans (siguin quins siguin els nostre orígens), contribuïm fortament a la riquesa de l'estat. El ciutadà que viu a Catalunya, independentment dels seu color de pell i de llengua, paga molt per els serveis que rep, en comparació a moltes altres comunitats autònomes. Malgrat aquest fet, els homes i dones dels territoris catalans, encara tenim que aguantar que som insolidaris amb la resta de territoris..
Sempre s'ha dit que el pitjor enemic dels catalans som el mateixos catalans, hi han catalans que fomenten el seu propi autoodi, el no voler acceptar-se com el que són, catalans i catalanes. Aquestes complexitats, les posen al servei del nacionalisme espanyol. Un nacionalisme espanyol agressiu, lamentable i enfrontista, un nacionalisme que diu que tenim que ser bilingües, quan ells practiquen el monolingüisme, sense cap altre voluntat d'utilitzar la llengua catalana, no sigui cas que s'enfadin els nacionalistes espanyols de fora dels territoris catalans.
A part d'aixó es dediquen a intoxicar informativament, com es el cas de l'article que publica avui un diari digital que l'anomenen "La voz de Barcelona". Un article que intenta buscar l'enfrontament, utilitzant el post que vaig penjar ahir. El director de "La voz de barcelona" es diu Daniel Tercero, conegut periodista al servei del nacionalisme espanyol.





Jul 27




Como era de esperar, los políticos independentistas se están sumando al carro de la mofa y el odio a todo lo que sea español pero no catalán. Si hace unos días, por ejemplo, Felip Puig (CiU) manifestaba su repugnancia a la pronunciación del catalán de Montilla, ahora un concejal de ICV-EUiA -lo más parecido a Izquierda Unida en Cataluña- se mofa de Extremadura y compara a los ciudadanos de esa comunidad con los niños más necesitados del mundo: ‘Apadrina un niño extremeño por 1.000 euros al mes’.


Lluís Suñé Morales es concejal de ICV-EUiA, presentado bajo las siglas de ABG, que significa Alternativa Baix Gaià, en Torredembarra. Suñé es un conocido político independentista y defensor de los Países Catalanes, que se ha pronunciado recientemente en contra de la Corona y a favor de los jóvenes radicales que quemaron las imágenes del Rey hace unos meses.
Suñé, en su blog, en relación a las balanzas fiscales introduce un texto bajo la imagen en la que aparecen dos niños del Tercer Mundo representando a dos niños extremeños con el texto ‘SOS Extremadura Needs You!’. A continuación, y tras asegurar que el 8,7% del supuesto PIB de Cataluña no es suficiente, se incita a que se apadrine un niño extremeño por 1.000 euros al mes.


Suñé añade en su blog que: ‘nos tendríamos que unir a la campaña que nos propone este cartel, para limpiar nuestra imagen de insolidarios’.