dimarts, de febrer 12

Les Cambres de Comerç proposen, la societat no arriba a final de mes


Ahir vaig estar, juntament amb candidats de les altres formacions polítiques, a les Cambres de Comerç de Tarragona, al matí, i de Tortosa per la tarda. En la de Tarragona ens van donar les seves prioritats per el Camp de Tarragona, i després vam participar en una roda de premsa. A Tortosa el format era fer una taula rodona amb un guió de punts marcat per la Cambra de Comerç.


Va ser el meu primer debat de la campanya, i els nervis eren presents des del dit gros del peu fins a les celles, tenia que parlar d'infraestructures, d'economia, vegueria... En les cadires del darrera eren, la majoria, ciutadans de Tortosa, les files de davant eren reservades per els empresaris i representants polítics. Tots anaven ben mudats, (els de les fileres del davant), camises i corbates ben planxades que contrastaven amb les meves habituals samarretes negres, reflexos d'alguns anells i rellotges que m'entorpien la vista, i com no, les pulsacions un xic accelerades. Tot va anar com tenia que anar, les corbates i camises ben planxades ja no m'impresionaven i els reflexes de les joies ja no em molestaven. De cop i volta vaig tenir present totes les converses dels companys i companyes del territori, dels seus problemes, de les seves dificultats d'arribar a final de mes, de les dificultats dels autònoms, de l'accés a l'habitatge, de la seguretat laboral, dels sous dignes...