dilluns, de juny 23

Diables





Dissabte vaig estar a la Mostra de Balls de Diables Centenaris que es va fer a Tarragona. Aquesta trobada cada any es fa en un municipi diferent, la primera es va fer l'any 1995 a Vilafranca del Penedès per les festes de Sant Raimon de Penyafort. Aquesta trobada em fa una especial il·lusió, ja que em porta molts bons records, llavors em va tocar ser una de les persones que van impulsar aquesta trobada, així com la Coordinadora de Balls de Diables Centenaris i amb Parlaments, amb la voluntat de mostrar al món la realitat dels Balls de Diables.


Ser membre del Ball de Diables de Torredembarra m'ha permès estrènyer vincles amb molts pobles dels Països Catalans, de Salses a Guardamar de Fraga a Maó, uns Països Catalans dividits en dos estats i en regions d'un mateix estat, uns Països Catalans que dubten de si mateixos i de la seva realitat. Ser del Ball de Diables de Torredembarra m'ha permès també sortir de la realitat del nostre país i exportar a l'estat espanyol i francés una petita part de la nostra riquesa cultural. Aquest dissabte he vist un Ball de Diables que confirma que s'està renovant generacionalment, que està ple de joves torrencs, amb ganes de festa i amb ganes de reivindicar-se com a persones compromeses amb una cultura i amb un pais.


Llarga vida al Ball de Diables de Torredembarra!